Επικοινωνία

Διεύθυνση: Αλιβέρι
  Εύβοια
  34500
  Ελλάδα
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
Τηλέφωνο: 22230 22851
Fax: 22230 22851

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ Η ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

Attachments:
Download this file (ΤΕΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ  ΑΝΑΓΚΗΣ.pdf)ΤΕΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ.pdf[ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ Η ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ]356 Kb

 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το 2ο 2/θ Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Αλιβερίου  χαρακτηρίζεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.Δ. 17/1974 ως Δημόσιο Ανεξάρτητο Ίδρυμα (ΔΑΙ), σε υλοποίηση της αριθ. 107/1/158/174 οδηγίας της Δ/νσης ΠΣΕΑ της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Τάξης και υποχρεούται να καταρτίσει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Σε εφαρμογή του εν λόγω σχεδίου καταρτίζεται ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας. Η σύνταξη σχεδίου έκτακτης ανάγκης έχει ως στόχο την αντιμετώπιση των συνεπειών του σεισμού- πυρκαγιάς, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές με ψύχραιμες και οργανωμένες κινήσεις που θα έχουν αποφασισθεί και σχεδιαστεί εκ των προτέρων. Αποστολή του είναι η προστασία των εργαζομένων και των φοιτούντων, η προστασία του κτιριακού συγκροτήματος, του εξοπλισμού και του αρχειακού υλικού (εννοείται ότι η προστασία του κτιριακού συγκροτήματος και του εξοπλισμού είναι αποκλειστικό έργο και αρμοδιότητα των αρμόδιων υπηρεσιών. Ο σχεδιασμός και μόνο αυτός, της προστασίας των δύο ανωτέρω αποτελεί αποστολή και ευθύνη των εργαζομένων εκπαιδευτικών στο παρόν νηπιαγωγείο). Στο σχέδιο αυτό περιγράφεται η πραγματική κατάσταση των σχολικών χώρων του 2ου Νηπιαγωγείου Αλιβερίου. 

Το σχέδιο περιλαμβάνει:

• Ανάλυση των ενεργειών που πρέπει να γίνουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

• Ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων σε εκπαιδευτικούς.

• Μνημόνιο ενεργειών.

Το παρόν σχέδιο επικαιροποιείται κάθε σχολική χρονιά με ευθύνη της προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου. Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιείται άσκηση εκκένωσης των κτιρίων και ενημέρωσης των μαθητών. Η άσκηση αυτή θα επαναλαμβάνεται άλλες δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους (μία φορά ανά δίμηνο). Κατά τις προκαθορισμένες συναντήσεις με τους γονείς επικαιροποιούνται τα στοιχεία επικοινωνίας των μαθητών και ενημερώνονται οι γονείς για τις συνθήκες και τους όρους παραλαβής των μαθητών από το σχολείο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το παρόν Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του νηπιαγωγείου μας, επικαιροποιήθηκε, σύμφωνα με τις οδηγίες της με αριθ. πρωτ. 155597/Γ7 – 10/12/2012, επιστολής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού, με θέμα «Διαβίβαση Οδηγιών Πολιτικής Προστασίας στις Σχολικές Μονάδες», η οποία υπογράφεται από την κα Φουσέκη Ευσταθία.

Συντάχθηκε με ευθύνη της προϊσταμένης Τάτσιου Στυλιανής, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του ΟΑΣΠ, λοιπών αρμόδιων αρχών & φορέων και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, για τη σχολική περίοδο 2012-2013.

Μετά τη σύνταξη του παρόντος, το αυτό υποβάλλεται στην Οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης .

Η Προϊσταμένη ορίζεται αυτοδίκαια ως Αρχηγός ΔΑΙ.

Οι εκπαιδευτικοί  είναι υπεύθυνοι  για τον έλεγχο της εφαρμογής του σχεδίου και κυρίως για το μέρος των ενεργειών που τους αναλογούν, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε συμβάν ή άσκηση ετοιμότητας. Οι εκπαιδευτικοί  συμμετέχουν στις δοκιμαστικές εφαρμογές του Σχεδίου και κάνουν  σχετικές προτάσεις για την επικαιροποίηση και τη βελτίωσή του. Οι εκπαιδευτικοί  ενέκριναν  μετά από πρόταση της προϊσταμένης τη σύνθεση των καθηκόντων τους που περιγράφονται παρακάτω και θα μεριμνήσουν για τις ενέργειες διαχείρισης κινδύνου στο Νηπιαγωγείο μας.

Προσωπικό του Σχολείου

Προϊσταμένη (αρχηγός ΔΑΙ): Τάτσιου Στυλιανή

Νηπιαγωγοί:   Δούλου Μαργαρίτα ,  Στουπή Σταυρούλα

Μαθητές:         38

Γενικός υπεύθυνος: Τάτσιου Στυλιανή

Αρμοδιότητες  Προϊσταμένης

· Ευθύνη εκπόνησης του σχεδίου

· Συντονισμός όλων των σχετικών ενεργειών

· Ευθύνη για προετοιμασία και συντονισμό του προσωπικού και των μαθητών (η ευθύνη για την εκπαίδευση και επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι αρμοδιότητες των εκάστοτε σχολικών συμβούλων και των εκάστοτε διευθυντών εκπαίδευσης). Υποβολή του παρόντος σχεδίου στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μετά την έγκρισή του από το εκπαιδευτικό προσωπικό κατά τη διάρκεια της σχετικής συνεδρίασης.

· Λήψη αποφάσεων σχετικά με τις ελλείψεις που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχετικού ελέγχου από τον αρχηγό ΔΑΙ και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

· Γνωστοποίηση στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών.

Αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου:

· Διενέργεια τακτικού ελέγχου των χώρων του κτιρίου κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και καταγραφή των ελλείψεων που παρατηρούνται σχετικά.

· Επισήμανση των οδών διαφυγής και των εξόδων του κτιρίου.

· Δυνατότητα πρόσβασης στις οδούς διαφυγής και τις εξόδους του κτιρίου.

· Επισήμανση και άρση των επικινδυνοτήτων στους χώρους του σχολείου.

· Επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών. Δημιουργία σχετικών καταλόγων και τοποθέτησή τους σε κάθε αίθουσα.

· Μέριμνα για απρόσκοπτη και ταχεία πρόσβαση στους κεντρικούς διακόπτες ηλεκτροδότησης, καυστήρα θέρμανσης και παροχής νερού.

1.1. ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Οι εκπαιδευτικοί σε περίπτωση σεισμού θα κληθούν να παίξουν
πρωτεύοντα και ουσιαστικό ρόλο. Θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να δράσουν με ψυχραιμία, ταχύτητα και αποφασιστικότητα δίνοντας με τη συμπεριφορά τους το παράδειγμα στους μαθητές. Είναι εκείνοι που θα πρέπει να κατευνάσουν τους φόβους των μαθητών, να αποτρέψουν εκδηλώσεις πανικού και γενικότερα να λειτουργήσουν ψύχραιμα και αποτελεσματικά.

Η γνώση των κανόνων της αντισεισμικής συμπεριφοράς καθώς και του ρόλου που θα έχει ο καθένας, ανάλογα με τη θέση που θα έχει τη στιγμή εκδήλωσης του σεισμού, είναι αυτονόητη, γιατί από τις έγκαιρες κινήσεις του κάθε εκπαιδευτικού θα εξαρτηθεί η οργανωμένη εκκένωση του σχολείου και κατά συνέπεια η ασφάλεια των μαθητών. Επισημαίνεται πως το σύνολο του διδακτικού προσωπικού του σχολείου δεν αρκεί απλά να ενημερωθεί για τις πορείες διαφυγής και το χώρο καταφυγής, αλλά πρέπει να συμμετέχει στην κατάρτιση του σχεδίου εκκένωσης, να βελτιστοποιήσει την ικανότητά του να ανταποκρίνεται στο άγχος και στον πανικό που συνεπάγεται για τα παιδιά και αυτούς μια μετασεισμική κατάσταση κρίσης και να έτοιμοι να βοηθήσουν μαθητές και προσωπικό με ειδικές ανάγκες.

Τονίζεται ότι την αποκλειστική ευθύνη για την προστασία των μαθητών, από την στιγμή εκδήλωσης του σεισμού μέχρι την παράδοση των μαθητών στους γονείς τους, την έχουν οι εκπαιδευτικοί.

Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί του σχολείου οφείλουν:

• Να γνωρίζουν τη θέση και το πώς κλείνουν οι γενικοί διακόπτες του ηλεκτρικού ρεύματος , του καυστήρα θέρμανσης καθώς και οι διακόπτες παροχής ύδρευσης.

• Να γνωρίζουν τη θέση και τη λειτουργία των φορητών πυροσβεστήρων καθώς και του φαρμακείου και του λοιπού εξοπλισμού (σφυρίχτρες, ραδιόφωνο, μπαταρίες, φακοί, κ.λπ.).

• Να μελετήσουν το παρόν Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης και να το έχουν στην τάξη τους, μαζί με τον κατάλογο της τάξης με τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα των μαθητών τους.

• Να προβούν στην άρση των επικινδυνοτήτων του χώρου της τάξης τους και του συνολικού σχολικού χώρου, π.χ. στερέωση βιβλιοθηκών, ασφαλή τοποθέτηση επικίνδυνων και εύθραυστων υλικών, χωροθέτηση των τραπεζιών στις αίθουσες, απομάκρυνση πλεοναζόντων επίπλων, κ.λπ.

• Αντίγραφο του παρόντος να υπάρχει σε κάθε τμήμα του σχολείου μαζί με τον κατάλογο των μαθητών του τμήματος. Επίσης από ένα αντίγραφο μαζί με τους καταλόγους όλων των τμημάτων να υπάρχει στο γραφείο των εκπαιδευτικών.

Απαραίτητο προσάρτημα του Σχεδίου αυτού αποτελεί η κατάσταση μαθητών του τμήματος με τα στοιχεία επικοινωνίας των γονέων/ κηδεμόνων τους.

1.2. Επισημάνσεις προς τους γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών

Το παρόν κείμενο αποτελεί προσάρτημα του Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων του 2ου Νηπιαγωγείου Αλιβερίου που περιλαμβάνει τις απαραίτητες επισημάνσεις και ενέργειες για την αποτελεσματικότερη προφύλαξη των μαθητών και του προσωπικού του σχολείου σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς.

Σας ενημερώνουμε πως το σχολείο έχει φροντίσει για τη μέγιστη ασφάλεια και προστασία του μαθητικού πληθυσμού κατά τη στιγμή του συμβάντος (σεισμού/ πυρκαγιάς), την ασφαλή εκκένωση του διδακτηρίου προς το χώρο καταφυγής και την προστασία των μαθητών μέχρι την παραλαβή τους από τους γονείς/κηδεμόνες.

 Οι ενέργειες αυτές συμπεριλαμβάνονται στο καταρτισθέν Σχέδιο Αντιμετώπισης Κρίσεων που έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

· Περιλαμβάνει με λεπτομέρειες όλες τις ενδεικνυόμενες ενέργειες για τη διαδικασία διαφυγής από το εσωτερικό του σχολικού κτιρίου μέχρι την έξοδο από αυτό καθώς και την προσέγγιση και παραμονή στον ασφαλή χώρο καταφυγής.

Σας διαβεβαιώνουμε πως η εκπαίδευση επί των προβλεπόμενων διαδικασιών και η επιτυχής υλοποίησή τους αποτελεί βασική προτεραιότητα του προσωπικού του σχολείου. Η εξοικείωση του διδακτικού προσωπικού και του μαθητικού πληθυσμού του σχολείου με τις διαδικασίες και τις ενέργειες πρόληψης και αντιμετώπισης εξασφαλίζεται από τις προγραμματισμένες δραστηριότητες τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και στο σύνολο του σχολείου με τη διεξαγωγή ασκήσεων ετοιμότητας .

Ωστόσο, για την αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη διαχείριση οποιασδήποτε ενδεχόμενης κατάστασης είναι απαραίτητη η συντονισμένη δική σας δράση ως εξής:

· Σε περίπτωση κατάστασης κρίσης (σεισμός/ πυρκαγιά) μην επιχειρήσετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς με το σχολείο, διότι θα δυσχεράνετε την προσπάθεια επικοινωνίας του σχολείου με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών (παροχή Α΄βοηθειών, πυρόσβεση κ.λπ.).

· Προσεγγίστε στο σχολικό χώρο κατά το δυνατόν χωρίς αυτοκίνητο ή, σταθμεύστε όσο πιο μακριά από το σχολείο γίνεται και σε καμιά περίπτωση πλησίον εισόδου διαφυγής και της κεντρικής εισόδου και προσεγγίστε με τα πόδια, ώστε να εξασφαλίζεται η ακώλυτη διέλευση των οχημάτων (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα).

· Η  άφιξή σας θα γίνει από τον δημοτικό δρόμο  της αυλής του 3ου νηπ/γείου Αλιβερίου. Αναζητήστε τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς που θα σας ενημερώσουν για το χώρο καταφυγής και τη διαδικασία παραλαβής των παιδιών σας.

· Εισερχόμενοι στο σχολικό χώρο, κατευθυνθείτε αμέσως στο σημείο του χώρου καταφυγής όπου είναι συγκεντρωμένη η τάξη των παιδιών σας, τα οποία θα παραλάβετε μόνο αφού ενημερώσετε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και αφού βεβαιωθείτε πως αυτός σημείωσε στη σχετική κατάσταση την αποχώρηση του παιδιού.

· Αν παραλαμβάνετε παιδί άλλης οικογένειας, ακολουθήστε την ίδια διαδικασία όπως παραπάνω, δίνοντας στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο) καθώς και τηλέφωνο επικοινωνίας (κινητό & σταθερό).

· Αν η σωματική και ψυχολογική κατάσταση του παιδιού σας επιτρέπει την αποχώρηση, παρακαλούμε αποχωρήστε από το σχολικό χώρο, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός και να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη επίβλεψη των μαθητών και η υλοποίηση των σχετικών ενεργειών μετριασμού των αποτελεσμάτων και των συνεπειών του συμβάντος.

· Κατά την αποχώρησή σας από το σχολικό χώρο, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, θα σας δοθούν πληροφορίες ή διευκρινήσεις για τη λειτουργία του σχολείου τις επόμενες ημέρες.

· Κανένας μαθητής δεν θα εγκαταλείψει το σχολικό χώρο μόνος του, αν δεν έρθει κάποιος να τον παραλάβει. Σε περίπτωση προσωπικής αδυναμίας να παραλάβετε τα παιδιά σας, επικοινωνήστε με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς σας ή με κάποιον άλλο γονέα στον οποίο θα αναθέσετε την παραλαβή του παιδιού. Τα παιδιά θα παραμείνουν ασφαλή στο χώρο καταφυγής ή σε άλλο καταλληλότερο χώρο, μέχρις ότου παραληφθούν από τους γονείς/κηδεμόνες ή άλλο ορισθέν πρόσωπο.

Το σχολείο δεσμεύεται πως θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την προστασία των μαθητών του.

Για το λόγο αυτό σε περίπτωση κατάστασης κρίσης μην ενεργήσετε υπό το κράτος του πανικού. Φροντίστε οι ενέργειές σας να είναι ήρεμες και μεθοδικές.

Το πλήρες κείμενο του Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων υπάρχει αναρτημένο στο ιστολόγιο του σχολείου στη σελίδα «Αντιμετώπιση κρίσεων», όπου μπορείτε να το διαβάσετε.

1.3 Πριν τον σεισμό

α. Για την συντήρηση και τη λειτουργία του εξοπλισμού (φαρμακείο ,πυροσβεστήρες, στερέωση βιβλιοθηκών,κλπ) υπεύθυνη ορίζεται η Προϊσταμένη: Τάτσιου Στυλιανή

β. Υπεύθυνοι για την οργάνωση του βοηθητικού υλικού ( ραδιόφωνο, μπαταρίες, σφυρίχτρες, φακούς,κλπ) ορίζονται οι εκπαιδευτικοί:                                                                   Δούλου Μαργαρίτα,  Στουπή Σταυρούλα

γ. Υπεύθυνοι για τον έλεγχο ευστάθειας υλικών στις βιβλιοθήκες ορίζονται οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων στις αίθουσες διδασκαλίας τους.

δ. Υπεύθυνοι οργάνωσης ασκήσεων ετοιμότητας και ενημέρωσης των μαθητών ορίζονται οι εκπαιδευτικοί του κάθε τμήματος.

ε. Για το ξεκλείδωμα των θυρών εξόδου υπεύθυνοι ορίζονται οι εκπαιδευτικοί του κάθε τμήματοςστις αίθουσές τους.

στ. Για τον έλεγχο προσέγγισης μαθητών σε επικίνδυνα σημεία υπεύθυνοι ορίζοντα: οι εκπαιδευτικοί του κάθε τμήματος.

ζ. Για την αναζήτηση ατόμων που δεν έχουν παρουσιαστεί στο χώρο καταφυγής υπεύθυνη ορίζεται η Προϊσταμένη Τάτσιου Στυλιανή

η. Για την φύλαξη του αρχείου του σχολείου υπεύθυνη  ορίζεται η Προϊσταμένη Τάτσιου Στυλιανή

θ. Για την επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς υπεύθυνη ορίζεται η Προϊσταμένη Τάτσιου Στυλιανή

 

1.4 Ο χώρος καταφυγής

Ως  χώρος καταφυγής έχει οριστεί  η αυλή του σχολείου.

· Εξασφαλίζεται η ανεμπόδιστη προσέγγιση από τους μαθητές

· Έχει πρόσβαση σε δημοτικό δρόμο  μέσω του 3ου Νηπιαγωγείου Αλιβερίου ·

Ο χώρος καταφυγής γνωστοποιείται στους γονείς των μαθητών/τριών και γίνεται υπενθύμιση ότι πρέπει να παραλάβουν τα παιδιά τους μετά από καταστροφικό σεισμό, προσερχόμενοι πεζοί.

Υποχρεώσεις – ενέργειες του προσωπικού κατά τη διάρκεια σεισμού και μετά από αυτόν

Μνημόνιο Ενεργειών

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση από άποψη σεισμικότητα στην Ευρώπη και την έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι γενικά παραδεκτό ότι η μείωση των επιπτώσεων των σεισμών μπορεί να επιτευχθεί εάν οι πολίτες έχουν ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα αντισεισμικής προστασίας που πρέπει να λάβουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από σεισμό. Σε ότι αφορά στη σχολική κοινότητα, καθοριστικής σημασίας είναι η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές με τη διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους.

Οι μαθητές

· Ενημερώνονται για το φαινόμενο του σεισμού και τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμό.

· Ενημερώνονται για το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του σχολείου.

· Συμμετέχουν στις ασκήσεις ετοιμότητας και εκπαιδεύονται στην εφαρμογή του σχολικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης.

 

2 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

 

2.1. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

 

2.1.1. Σεισμός κατά το μάθημα

 

 

2.1.1.1 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗΣ

Την ώρα του σεισμού και αμέσως μετά, η προϊσταμένη:

1) Φωνάζει δυνατά «Σεισμός! Όλοι κάτω από τα τραπέζια», αναλόγως σε ποιο χώρο βρίσκεται.

Φροντίζει για την αυτοπροστασία της καθώς και των ομογύρων της.

2) Δίνει εντολή για την εφαρμογή του σχεδίου έκτακτης ανάγκης του σχολείου.

3) Επικοινωνεί και κατευθύνει τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς.

4)Κλείνει τους διακόπτες ηλεκτροδότησης και ύδρευσης .

 

 

 

 

Β. Μετά την εκκένωση φροντίζει:

1) Να εξασφαλίσει την ασφάλεια των μαθητών, να επιβάλει πειθαρχία και να καθησυχάσει αυτούς. Αν παρουσιαστεί περιστατικό πανικού, το απομονώνει και μεριμνά να μην διαδοθεί στους υπόλοιπους μαθητές.

2) Να παρθούν παρουσίες προσωπικού και μαθητών.

3) Αν υπάρχουν εγκλωβισμένοι, να καλέσει σε βοήθεια.

4) Να ελέγξει το σχολείο για τυχόν επικινδυνότητες, πυρκαγιές, εναπομείναντες ή εγκλωβισμένους μαθητές για τυχόν τραυματίες και παρέχει σ’αυτούς τις πρώτες βοήθειες

 5) Να καλέσει την πυροσβεστική, την αστυνομία, το ΕΚΑΒ, εάν υπάρχει ανάγκη, καθώς και την υγειονομική υπηρεσία για τον έλεγχο του πόσιμου νερού.

 

 

2.1.1.2. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

 

 

A. Την ώρα του σεισμού οι διδάσκοντες:

Διατηρούν την ψυχραιμία τους.

<!-  Με κοφτή και δυνατή φωνή δίνουν την εντολή: «Σεισμός! Όλοι κάτω από τα τραπέζια». Οι μαθητές μπαίνουν κάτω από τα τραπέζια

<!-  Απομακρύνονται από παράθυρα, τζαμαρίες, ψηλά έπιπλα.

      Προφυλάσσονται κάτω από την έδρα.

<!   Αποτρέπουν τους μαθητές από επικίνδυνες ενέργειες.

 

 

 

B. Μετά το σεισμό οι διδάσκοντες:

   Μόλις σταματήσει η σεισμική δόνηση βγαίνουν από το χώρο που προστατεύονταν  και ζητούν από τους μαθητές να παραμείνουν κάτω από τα έπιπλα όπου προστατεύονται μέχρι να ελέγξουν τη διαδρομή διαφυγής.

Ανοίγουν προσεκτικά την πόρτα της αίθουσας, ελέγχοντας τη στερεότητά της.

Δίνουν εντολή στους μαθητές να προστατέψουν τα κεφάλια τους με τα χέρια τους.

Στέκονται σε κατάλληλη θέση, ώστε να ελέγχουν την εκκένωση της δικής τους αίθουσας. Επίσης πρέπει να έχουν οπτική επαφή και συνεργασία με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους για τη σωστή πορεία και το συντονισμό της εξόδου των μαθητών

Ελέγχουν την κατάσταση κατά μήκος των οδεύσεων διαφυγής. Επισημαίνουν τυχόν πεσμένες βιβλιοθήκες, σπασμένα τζάμια, διασκορπισμένα βιβλία κ.λπ.

Δίνουν το σύνθημα για την εκκένωση, αρχίζοντας από το κοντινότερο τραπέζι προς την έξοδο υπενθυμίζοντας το χώρο καταφυγής και τις ασφαλείς αποστάσεις από κτίρια, μαντρότοιχους κ.λπ. Αν η διαδρομή διαφυγής είναι κλειστή τότε επιλέγουν εναλλακτική διαδρομή και ενημερώνουν τους μαθητές.

Παίρνουν μαζί τους το παρόν Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης καθώς και τον κατάλογο μαθητών της τάξης, προκειμένου να πάρουν παρουσίες στο Χώρο Συγκέντρωσης.

Κατά την έξοδο των μαθητών οι εκπαιδευτικοί στέκονται στην έξοδο της τάξης, καταμετρώντας τους μαθητές και ελέγχοντας αν όλοι έχουν αποχωρήσει.

           9)Απαγορεύουν στα παιδιά να πιούν νερό και να έρθουν σε επαφή με πεσμένα         καλώδια και μεταλλικά κιγκλιδώματα.

10)Ελέγχουν για τυχόν απόντες.

    11)Παραμένουν στο Χώρο Συγκέντρωσης μέχρι και ο τελευταίος μαθητής να παραληφθεί από τους γονείς του. 

12) Περιορίζουν τους μαθητές στο χώρο που έχει οριστεί ως ασφαλής χώρος καταφυγής

13)Αποτρέπουν την προσέγγιση μαθητών σε επικίνδυνα σημεία.

 

 

 

 

 

2.1.1.3. Ενέργειες Μαθητών

- Μετά το τέλος της σεισμικής δόνησης, βγαίνουν από τα θρανία κάτω από τα οποία είχαν προφυλαχθεί, και προετοιμάζονται για την εκκένωση της αίθουσας σύμφωνα με τις οδηγίες του εκπαιδευτικού τους.

- Εκκενώνουν το σχολικό κτίριο, σύμφωνα με το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου, χωρίς να τρέχουν, γρήγορα και με τάξη.

- Συγκεντρώνονται ανά τμήμα στο κεντρικό προαύλιο και βοηθούν τον εκπαιδευτικό τους να πάρει παρουσίες.

- Ακολουθούν τις οδηγίες που τους δίνονται από τους εκπαιδευτικούς.

- Παραμένουν στο χώρο καταφυγής έως ότου παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους, σε περίπτωση που ανακοινωθεί απόφαση διακοπής της λειτουργίας του Σχολείου.

- Εάν οι μαθητές βρεθούν μόνοι τους εντός του σχολικού κτιρίου π.χ. διάδρομο, τουαλέτα (εκτός αίθουσας διδασκαλίας), προφυλάσσονται κατάλληλα ανάλογα με το χώρο που βρίσκονται την ώρα του σεισμού και εκκενώνουν το σχολικό κτίριο μετά το πέρας της σεισμικής δόνησης σύμφωνα με το Σχέδιο του Σχολείου, δηλαδή κατευθύνονται στο προαύλιο του Σχολείου και ενσωματώνονται με το τμήμα τους.

- Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του κτιρίου εκδηλωθεί νέα σεισμική δόνηση, οι μαθητές προφυλάσσονται κατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται (κλιμακοστάσιο, διάδρομο κ.α.), σύμφωνα πάντοτε με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Μετά το πέρας του σεισμού αυτού συνεχίζουν κανονικά την εκκένωση του σχολικού κτιρίου.

2.1.2. Σεισμός κατά το διάλειμμα

Αν ο σεισμός εκδηλωθεί κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, η προϊσταμένη ή η πρωινή νηπιαγωγός του ολοήμερου ή η απογευματινή κατά την διάρκεια της απογευματινής βάρδιας,

1) Φωνάζει δυνατά «Σεισμός! προφυλαχτείτε». Φροντίζει για την αυτοπροστασία της ιδίας καθώς και των ομόγυρών της.

2) Δίνει εντολή για την εφαρμογή του σχεδίου έκτακτης ανάγκης του σχολείου.

3) Δίνει εντολή να απαγορευτεί η είσοδος των μαθητών στο σχολικό κτίριο και να παραμείνουν στον  προαύλιο χώρο και φροντίζει:

.

· Να εξασφαλίσει την ασφάλεια των μαθητών, να επιβάλει πειθαρχία και να καθησυχάσει αυτούς. Αν παρουσιαστεί περιστατικό πανικού, το απομονώνει και μεριμνά να μην διαδοθεί στους υπόλοιπους μαθητές.

· Να παρθούν παρουσίες.

· Αν υπάρχουν εγκλωβισμένοι, να καλέσει σε βοήθεια.

· Να ελέγξει το σχολείο για τυχόν επικινδυνότητες, πυρκαγιές ,εναπομείναντες ή εγκλωβισμένους μαθητές.

· Να καλέσει την πυροσβεστική, την αστυνομία, το ΕΚΑΒ, εάν υπάρχει ανάγκη, καθώς και την υγειονομική υπηρεσία για τον έλεγχο του πόσιμου νερού.

2.1.3 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ

• Οι μαθητές τακτοποιούνται κατά τάξη και κάθονται στο έδαφος (αν δεν υπάρχουν λάσπες ή νερά) και ενημερώνεται η προϊσταμένη για τυχόν τραυματίες μαθητές..

• Αποφεύγεται η επιστροφή στις αίθουσες ώστε να αποφευχθούν ανεπιθύμητες καταστάσεις από μετασεισμούς που πιθανόν να υπάρξουν. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές παραμένουν στο χώρο συγκέντρωσης μέχρι να υπάρξει πληροφόρηση για την κατάσταση που επικρατεί.

• Εφόσον μεταξύ μαθητών και προσωπικού δεν υπάρχουν σοβαρά τραυματίες και η κατάσταση είναι ελεγχόμενη, και προς αποφυγή διόγκωσης του πανικού που αναμενόμενο είναι να έχει καταλάβει τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών, ο διευθυντής του σχολείου επικοινωνεί με τους τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς για να μεταδοθεί σχετικό μήνυμα κατευνασμού της κοινής αγωνίας.

• Ακολουθεί η παραλαβή των παιδιών από τους γονείς ή κηδεμόνες τους. Για κάθε παιδί που αποχωρεί σημειώνεται πάνω στην κατάσταση ότι παρελήφθη. Στην περίπτωση που γονέας παραλαμβάνει παιδί άλλης οικογένειας, σημειώνονται δίπλα από το όνομα του παιδιού τα στοιχεία αυτού που το παρέλαβε (ονοματεπώνυμο, κινητό/σταθερό τηλέφωνο).

• Σε καμιά περίπτωση σε ένα τέτοιο περιστατικό έκτακτης ανάγκης δεν αφήνουμε κανένα παιδί να πάει στο σπίτι του μόνο του γιατί δεν γνωρίζουμε τους κινδύνους κατά τη διαδρομή προς το σπίτι, ποια θα είναι η κατάσταση εκεί ή αν θα είναι σε θέση οι γονείς να φροντίσουν τα παιδιά τους.

• Για όσα παιδιά δεν έρθουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους για να τα παραλάβουν, γίνεται προσπάθεια επικοινωνίας με τα άλλα πρόσωπα των οποίων οι γονείς ή οι κηδεμόνες έχουν δώσει τα στοιχεία επικοινωνίας τους .

• Στην περίπτωση που δεν εντοπιστεί κάποιος για να παραλάβει ένα παιδί, τότε η διεύθυνση του σχολείου θα δώσει κάποιο εύλογο χρονικό πλαίσιο στους γονείς για να έρθουν να το παραλάβουν και στη συνέχεια θα επικοινωνήσει με τη διοικητικά προϊστάμενη υπηρεσία, το Δήμο και την αστυνομία και θα αναμένει οδηγίες για το

πού και σε ποιους θα παραδώσει το παιδί. Για τις περιπτώσεις αυτές τηρείται ονομαστική κατάσταση των μαθητών. Για το ενδεχόμενο της επί μακρόν παραμονής ορισμένων παιδιών στο χώρο καταφυγής έως ότου να αναζητηθούν και να παραληφθούν από τους γονείς τους, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ενδεχόμενες ανάγκες που θα προκύψουν (διατροφικές, σωματικές, ψυχολογικές) και να ικανοποιηθούν κατά τον καλύτερο δυνατό βαθμό και με τη μέγιστη ασφάλεια.

 

 

3. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

α. Πυρκαγιά την ώρα μαθήματος

Σε λιγότερο από 60 δευτερόλεπτα μια μικρή πυρκαγιά μπορεί να γεμίσει την αίθουσα με καπνό και αναθυμιάσεις. Για το λόγο αυτό μόλις εντοπιστεί εστία πυρκαγιάς μέσα σε αίθουσα διδασκαλίας:

• Ο εκπαιδευτικός δίνει εντολή στους μαθητές να εκκενώσουν την αίθουσα , χωρίς φωνές, γρήγορο βήμα και ο ένας πίσω από τον άλλο και να συγκεντρωθούν στο Χώρο Συγκέντρωσης που έχει καθοριστεί εκ των προτέρων και που υπενθυμίζεται στα παιδιά.

• Ενημερώνονται αμέσως οι εκπαιδευτικοί της διπλανής αίθουσας και η προϊσταμένη .

• Απομακρύνονται από το χώρο της πυρκαγιάς εύφλεκτα υλικά που πιθανό να υπάρχουν.

• Αναζητείται από την εκπαιδευτικό της τάξης που κινδυνεύει ο πλησιέστερος πυροσβεστήρας και προσπαθεί να κατασβήσει τη φωτιά. Αν η φωτιά δεν περιοριστεί αμέσως με τις ενέργειες του εκπαιδευτικού της αίθουσας ή και άλλων μελών του προσωπικού, τότε η προϊσταμένη οφείλει:

• Να δώσει εντολή εκκένωσης του κτιρίου, σύμφωνα με τη Διαδικασία Εκκένωσης Κτιρίων που περιγράφεται ανωτέρω.

• Να κλείσει το γενικό διακόπτη ηλεκτρικού ρεύματος.

• Να ειδοποιήσει την Πυροσβεστική Υπηρεσία, ενημερώνοντάς την για την κατάσταση που επικρατεί.  Στην περίπτωση που η φωτιά κατασβηστεί από το προσωπικό του σχολείου, η προϊσταμένη θα παραμείνει με πυροσβεστήρα στο χώρο που ξέσπασε η πυρκαγιά μέχρι να έρθει η Πυροσβεστική Υπηρεσία, προς αποφυγή αναζωπύρωσής της.

Αν οι προσπάθειες του προσωπικού δεν είναι ικανές για να αποδυναμώσουν και να εξαλείψουν την εστία της φωτιάς ή υπάρχει κίνδυνος της ακεραιότητας των μελών του προσωπικού, τότε θα πρέπει να κλειστούν τα παράθυρα και οι πόρτες και όλοι να εγκαταλείψουν το χώρο.

Επισημαίνεται η ανάγκη εξασφάλισης της άνετης διέλευσης των οχημάτων Α΄ Βοηθειών καθώς και των πυροσβεστικών οχημάτων από την κεντρική είσοδο  ή τον δημοτικό δρόμο της αυλής του 3ου νηπ/γείου Αλιβερίου ή ανάλογα με το χώρο που θα ξεσπάσει η φωτιά.

 

β. Πυρκαγιά την ώρα διαλείμματος.

Στην περίπτωση που ξεσπάσει πυρκαγιά σε ώρα διαλείμματος τότε:

Ο εκπαιδευτικός που την εντόπισε προσπαθεί να την κατασβήσει με τα κατάλληλα μέσα και ενημερώνει με κάποιους μαθητές την προϊσταμένη και την άλλη νηπιαγωγό αν είναι στο σχολείο κατά τη ώρα αλλαγής της βάρδιας  για την εστία της φωτιάς.

Απομακρύνει από το χώρο τυχόν εύφλεκτα υλικά και κλείνει τυχόν παροχές υγραερίου ή πετρελαίου.

Η Προϊσταμένη θα πρέπει να θέσει σε λειτουργία το σύνθημα συναγερμού (σφύριγμα σφυρίχτρας), ώστε οι μαθητές να εγκαταλείψουν το κτίριο και να συγκεντρωθούν στο χώρο συγκέντρωσης. Θα ληφθούν αμέσως παρουσίες, δίνοντας μεγάλη σημασία πρώτα στο χώρο όπου ξέσπασε η πυρκαγιά.

Θα αποκλειστούν  οι εισόδοι του κτιρίου , εμποδίζοντας την πρόσβαση των μαθητών σε αυτά.  

Περιορίζουν τους μαθητές στο χώρο που έχει οριστεί ως ασφαλής χώρος καταφυγής

     Αποτρέπουν την προσέγγιση μαθητών σε επικίνδυνα σημεία

Η Προϊσταμένη  θα ειδοποιήσει  την Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Αν οι προσπάθειες του προσωπικού δεν είναι ικανές για να αποδυναμώσουν και να εξαλείψουν την εστία της φωτιάς ή υπάρχει κίνδυνος της ακεραιότητας των μελών του προσωπικού, τότε θα πρέπει να κλειστούν τα παράθυρα και οι πόρτες και να εγκαταλειφθεί ο χώρος, μέχρι να καταφθάσει η Πυροσβεστική Υπηρεσία για την κατάσβεση της πυρκαγιάς.

γ. Ενέργειες μετά την πυρκαγιά.

1.Ερχομός της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με την πυρκαγιά να εξακολουθεί να μαίνεται.

Η Προϊσταμένη θα πρέπει :

Να ελέγξει ότι η δίοδος του πυροσβεστικού οχήματος προς το χώρο της πυρκαγιάς είναι ελεύθερη από κάθε εμπόδιο (κλειστή θύρα περίφραξης, αυτοκίνητα προσωπικού, μαθητές, κ.ά.).

Να αναμένει το όχημα στην είσοδο του σχολείου και θα οδηγήσει τον οδηγό στο χώρο της πυρκαγιάς

Να ενημερώσει τον υπεύθυνο του πυροσβεστικού οχήματος για:

· τα υλικά που καίγονται

· αν ελλείπουν πρόσωπα που ήταν στο χώρο που ξέσπασε η φωτιά ή υπάρχει υπόνοια ότι μετέβησαν εκ των υστέρων εκεί.

        · Φροντίζει ώστε να παρέχει στην Πυροσβεστική Υπηρεσία οποιαδήποτε στοιχεία και πληροφορίες χρειαστούν

 Τα παιδιά  θα βρίσκονται στον  χώρο  Συγκέντρωσης με την νηπ/γό .

 

2. Ερχομός της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με την πυρκαγιά να έχει κατασβηστεί από το προσωπικό του σχολείου.

 Η Προϊσταμένη θα πρέπει:

• Να ελέγξει ότι η δίοδος του πυροσβεστικού οχήματος προς το χώρο που έγινε η πυρκαγιά να είναι ελεύθερη από κάθε εμπόδιο (κλειστή θύρα περίφραξης, αυτοκίνητα προσωπικού, μαθητές, όργανα γυμναστικής κ.ά.)

Να καθοδηγήσει τον οδηγό προς το χώρο που ξέσπασε η πυρκαγιά.

• Να υποδείξει στον υπεύθυνο το χώρο που ξέσπασε η πυρκαγιά και να τον ενημερώσει για τις ενέργειες που έγιναν

• Να παρέχει σε αυτόν τις πληροφορίες που χρειάζονται για να εξακριβωθούν τα αίτια της πυρκαγιάς

 

Επιστροφή στο κτίριο.

Επιστροφή στο κτίριο γίνεται εφόσον η Πυροσβεστική Υπηρεσία ελέγξει το χώρο που ξέσπασε η πυρκαγιά και αποφανθεί ότι δεν υπάρχει πλέον κίνδυνος από τη συνέχιση των κανονικών εργασιών του σχολείου.

Μετά από κάθε πυρκαγιά.

Η προϊσταμένη του σχολείου θα πρέπει να ενημερώσει την προϊστάμενη υπηρεσία και να ετοιμάσει έκθεση για το σχετικό συμβάν.

Θα πρέπει επίσης να λάβει τα αναγκαία μέτρα, ώστε να εξαλειφθεί ή να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος επανάληψης παρόμοιου περιστατικού.

 

.

4. ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΣΕΙΣΜΟ Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ

Μέσα στα πλαίσια εξάσκησης του εκπαιδευτικού προσωπικού και των μαθητών για εμπέδωση των επιβαλλόμενων ενεργειών για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων ανάγκης κρίνεται απαραίτητος ο προγραμματισμός ασκήσεων ετοιμότητας και εκκένωσης των σχολικών κτιρίων στα χρονικά διαστήματα –ανά δίμηνο και σε διαφορετικές συνθήκες κάθε φορά:

  1.  Ώρα μαθήματος
  2. Ώρα διαλείμματος με τους μαθητές στο προαύλιο
  3.  Ώρα λειτουργίας του Ολοήμερου Τμήματος
  4.  Ώρα δυσμενών καιρικών συνθηκών

Οι ασκήσεις ετοιμότητας θα γίνονται ανά δίμηνο

Στο σχεδιασμό του σεναρίου των παραπάνω ασκήσεων ετοιμότητας συμπεριλαμβάνονται κατά την κρίση των υπευθύνων και περιστατικά όπως: τραυματισμός μαθητή, τραυματισμός  υπεύθυνου εκπαιδευτικού τάξης, εγκλωβισμός  μαθητών σε αίθουσα, μαθητής ή εκπαιδευτικός που αγνοείται κ.λπ.

Η ολοκλήρωση των άσκησης ετοιμότητας συνοδεύεται από αξιολόγηση της αντίδρασης των συμμετεχόντων, των χαρακτηριστικών του ίδιου του σχεδίου, τυχόν ελλειμμάτων που παρουσιάζει ή από την αδυναμία να λειτουργήσει με βάση τις υπάρχουσες κτιριακές υποδομές.

Της διεξαγωγής των ασκήσεως ετοιμότητας έχει προηγηθεί κατάλληλη ενημέρωση των μαθητών ανά τάξη από τους υπεύθυνους εκπαδευτικούς, με παιγνιώδεις και βιωματικούς τρόπους, όπως και με την επίδειξη σχετικού υλικού (έντυπου, οπτικοακουστικού, κ.λπ.)

Οι ασκήσεις ετοιμότητας δίνουν τη δυνατότητα να αποκτηθεί η ενδεδειγμένη στάση και συμπεριφορά για τη διαχείριση σεισμικού κινδύνου και πυρκαγιάς  από τους  μαθητές και εκπαιδευτικούς και να βελτιωθούν οι δεξιότητες τους.

Αξιολόγηση Άσκησης

Μετά από κάθε άσκηση ακολουθεί αξιολόγησή της από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να επισημανθούν τυχόν προβλήματα ή αδυναμίες στο επί χάρτου Σχολικό Σχέδιο και να προταθούν βελτιώσεις. Είναι στην κρίση της Προϊσταμένης  η συμμετοχή των μαθητών στην αξιολόγηση της άσκησης.

4.1. Άσκηση κατά τη διάρκεια διδασκαλίας

- Ο εκπαιδευτικός διατηρεί τη ψυχραιμία του και ζητά να καλυφθούν οι μαθητές κάτω από τα θρανία κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του επίπλου και να μείνουν σε αυτή τη θέση μέχρι να τελειώσει ο σεισμός. Ο ίδιος καλύπτεται κάτω από την έδρα

- Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που δεν βρίσκονται σε αίθουσα διδασκαλίας και δεν υπάρχει τραπέζι, στο χώρο που βρίσκονται, πρέπει να σκύψουν και να πλησιάσουν στο δάπεδο όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες, προστατεύοντας το κεφάλι και τον αυχένα τους με τα χέρια τους.

- Μόλις ακουστεί ο προαναφερόμενος συνθηματικός ήχος λήξης του σεισμού, ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να σηκωθούν και ο ίδιος κατευθύνεται προς την πόρτα εισόδου-εξόδου της αίθουσας για να ελέγξει το διάδρομο.

- να εκκενώσει την αίθουσα  (σύμφωνα με το Σχέδιο), ζητά από τους μαθητές να είναι ήρεμοι και προσεκτικοί, και να τους παροτρύνει να ακολουθήσουν την προσχεδιασμένη πορεία με τάξη και ψυχραιμία, προκειμένου να βγουν στο προαύλιο, μένοντας ο ίδιος πίσω απ’ αυτούς. Ο εκπαιδευτικός εκκενώνει την αίθουσα αφού πρώτα πάρει μαζί του το βιβλίο ύλης, το απουσιολόγιο και την κατάσταση με τα στοιχεία των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών.

- Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του σχολικού κτιρίου εκδηλωθεί κάποιος νέος σεισμός, θα πρέπει να ακολουθηθεί από όλους εκ νέου η οδηγία αυτοπροστασίας: "Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι και παραμένω στη θέση μου μέχρι να τελειώσει ο σεισμός". Μετά το πέρας του σεισμού θα συνεχιστεί η διαδικασία εκκένωσης.

- Όταν οι μαθητές συγκεντρωθούν στο προαύλιο, ο εκπαιδευτικός τους καταμετρά.

 

4.2 Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος

- Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στον αύλειο χώρο παραμένουν εκεί. Δεν πλησιάζουν τις προσόψεις του κτιρίου και άλλες επικινδυνότητες.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που δεν βρίσκονται σε αίθουσα διδασκαλίας και δεν υπάρχει τραπέζι, στο χώρο που βρίσκονται, πρέπει να σκύψουν και να πλησιάσουν στο δάπεδο όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες, προστατεύοντας το κεφάλι και τον αυχένα τους με τα χέρια τους.

Η Προϊσταμένη ελέγχει τους εσωτερικούς χώρους και όσα παιδιά ήταν μέσα κατά την ώρα της άσκησης βγαίνουν στο χώρο συγκέντρωσης.

- Προσεισμικά οι εκπαιδευτικοί θα μεριμνούν καθημερινά για την υποχρεωτική εκκένωση των αιθουσών, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, ώστε να μην υπάρχουν μαθητές στις αίθουσες.

5. Διαδικασία εκκένωσης του κτιρίου

Σε ότι αφορά στην διαδικασία εκκένωσης όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την εκκένωση της αίθουσας στην οποία διδάσκουν την ώρα του περιστατικού έκτακτης ανάγκης (σεισμός, πυρκαγιά κ.α.), σύμφωνα με το σχέδιο.

Εκκενώνονται  οι αίθουσες  1 και 2 που έχουν η κάθε μια την δική της έξοδο και αν το ολοήμερο τμήμα  βρίσκεται στη αίθουσα 3 τότε κατευθύνεται στο χώρο συγκέντρωσης στην αυλή από την έξοδο της αίθουσας 1.

Οι μαθητές που κατά την εκδήλωση του σεισμού βρίσκονται μόνοι τους στο διάδρομο ή στην τουαλέτα ενεργούν σύμφωνα με τους κανόνες αυτοπροστασίας και μετά το πέρας του σεισμού κατευθύνονται στην ομάδα τους.

Αμέσως μετά την έξοδο των μαθητών από το κτίριο και τη συγκέντρωση τους στο χώρο καταφυγής, ο εκπαιδευτικός καταμετρά τους μαθητές . Ο κάθε εκπαιδευτικός αναφέρει στον αρχηγό ΔΑΙ την τυχόν απουσία μαθητών από το χώρο καταφυγής ώστε να αναζητηθούν ανάλογα.

 

6. Κατάσταση έκτακτης ανάγκης κατά τη  λειτουργία του Ολοήμερου τμήματος

Κατά τη  λειτουργία Ολοήμερου αν υπάρξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης (σεισμός ή πυρκαγιά- κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή στο διάλειμμα) τότε αναλαμβάνει η νηπιαγωγός που εργάζεται στην απογευματινή βάρδια σύμφωνα με τις ενέργειες που αναφέρθηκαν για τις ανωτέρω περιπτώσεις . Γίνονται πάλι ασκήσεις ετοιμότητας ανά δίμηνο και κατά την διάρκεια χαλάρωσης των νηπίων.

Εάν συμβεί Σεισμός την ώρα που τα παιδιά κοιμούνται στο χώρο χαλάρωσης τότε η νηπ/γός δίνει εντολή να παραμείνουν τα παιδιά στα κρεβατάκια τους, ώσπου να τελειώσει ο σεισμός καταλαμβάνοντας τον λιγότερο δυνατό χώρο καλύπτοντας το κεφάλι τους και τον αυχένα τους με τα χέρια τους . Στη συνέχεια βγαίνουν στο χώρο συγκέντρωσης στην αυλή του σχολείου όπως έχει παραπάνω αναφερθεί.

 

7. Κατάλογος Τηλεφώνων Έκτακτης Ανάγκης

ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ:  22230-22835 ,22230-703, 22230-22707, 22230-29815

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ:        22230-22100, 22230-23333,

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ:   22230-23199, 22230-23151

ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ:                     22230-24994, 22230-22555,22230-24444, 22230-23832

ΔΕΗ                                    22230-22227

 

Παράρτημα Α

Πίνακας εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου

α/α

Ονοματεπώνυμο Εκπαιδευτικού

Έλαβε Γνώση (Ν/Ο)

1

Δούλου Μαργαρίτα

Ν

2

Στουπή Σταυρούλα

Ν

3

Τάτσιου Στυλιανή

Ν

 

 

 

 

Παράρτημα Β

Πίνακας Προβλεπόμενου Υλικού

Σφυρίχτρες

Φακοί

Ραδιόφωνο

Φορητοί πυροσβεστήρες

Παράρτημα Γ

Σχολικό Φαρμακείο

1. Οινόπνευμα

2. Φυσιολογικός όρος (500 ml)

3. Betadine

4. Αλοιφή για τσιμπήματα εντόμων (π.χ. fenistil)

5. Αλοιφή για εγκαύματα

6. Βαμβάκι

7. Λευκοπλάστ σε ρολό.

8. Handsaplast σε διάφορα μεγέθη.

9. Αυτοκόλλητα ράμματα

10. Παγοκύστες.

11. Γάντια ελαστικά

12. Ελαστικός επίδεσμος

      Πιεστικοί αιμοστατικοί επίδεσμοι

13. Γάζες αποστειρωμένες

14. Σύριγγα

15. Θερμόμετρο

16. Παυσίπονο σιρόπι (Depon – Ponstan)

 17. Κορτιζόνη.

 

 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ 

Οι ασκήσεις ετοιμότητας θα γίνονται ανά δίμηνο

 Ημερομηνία άσκησης: 1) 28-3-2013  Ώρα άσκησης : 10:45

                                         2) 15-5-2013  Ώρα άσκησης:   9:30

 

Ασκήσεις ετοιμότητας κατά την απογευματινή βάρδια:

 Ημερομηνία άσκησης:  1) 14 -3-2013  Ώρα άσκησης: 13:00

                                          2)15-5-2013   Ώρα άσκησης; 15:15

            

 

 

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου                                                        Οι νηπιαγωγοί :

 Τάτσιου  Στυλιανή                                                                          Δούλου Μαργαρίτα,
                                                                                                                Στουπή Σταυρούλα                             

  

 

                                                                                                               

                                                                                                     

                                   

                                                                                                                                                                                               

 

August 2017
M T W T F S S
week 31 1 2 3 4 5 6
week 32 7 8 9 10 11 12 13
week 33 14 15 16 17 18 19 20
week 34 21 22 23 24 25 26 27
week 35 28 29 30 31