Επικοινωνία

Διεύθυνση: Αλιβέρι
  Εύβοια
  34500
  Ελλάδα
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
Τηλέφωνο: 22230 22851
Fax: 22230 22851

Μέσα μεταφοράς-Κυκλοφοριακή αγωγή

Θεματική ενότητα: Μεταφορικά μέσα

Σχολικό έτος :2015-2016

Τμήμα Ολοήμερο

Νηπιαγωγοί: Γκοτζανάνη Σοφία , Τάτσιου Στέλλα

ΣΤΟΧΟΙ

        -Να γνωρίσουν τα μέσα μεταφοράς και να τα ταξινομήσουν με κριτήριο το περιβάλλον όπου   κινούνται.

       -  Να γράψουν τα ονόματα τους και να φτιάξουν πίνακες αναφοράς.

-Να περιγράψουν προσωπικές εμπειρίες από ταξίδια.

-Να γνωρίσουν επαγγέλματα που σχετίζονται με τα μέσα μεταφοράς.

-Να προσδιορίσουν την ιστορική τους εξέλιξη.

-Να εξασκηθούν σε συγκρίσεις μεγεθών.

-Να παρατηρήσουν ομοιότητες και διαφορές.

-Να κατασκευάσουν τόμπολες και επιτραπέζια παιχνίδια.

-Να κατασκευάσουν μέσα μεταφοράς με άχρηστα υλικά.

-Να αναπαραστήσουν με το σώμα τους  σε ομάδες μέσα μεταφοράς.

-Να αναγνωρίσουν ήχους που σχετίζονται με την κίνηση τους.

-Να μάθουν τραγούδια παιδικά, έντεχνα και δημοτικά.

-Να μάθουν χωροχρονικές έννοιες και να κινούνται στο χώρο με ανάλογες οδηγίες.

-Να μάθουν βασικούς κανόνες του Κ.Ο.Κ.

-Να ταξινομήσουν τα  σήματα του Κ.Ο.Κ. με βάση τη σημασία τους.

-Να κατασκευάσουν μακέτα και να αναπαραστήσουν διαδρομές με βάση τον Κ.Ο.Κ.

-Να μάθουν υποχρεώσεις και δικαιώματα ως πεζοί,οδηγοί ποδηλάτου αλλά και επιβάτες.

-Να διατυπώνουν προβλέψεις.

-Να αναγνωρίζουν τα σχήματα.

-Να κάνουν ομαδοποιήσεις και συγκρίσεις αντικειμένων με βάση τα σχήματα.

-Να ταιριάζουν σχήματα και να δημιουργού πρωτότυπες κατασκευές.

-Να αναγνωρίζουν τα σχήματα στο περιβάλλον.

 

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

Διαβάσαμε βιβλία:

 

Έφεραν διάφορα οχήματα -παιχνίδια από το σπίτι τους και έπαιξαν

Κάναμε παιχνίδια για την κατάκτηση των εννοιών μπροστά-πίσω , πρώτος -μεσαίος-τελευταίος

 Τα ομαδοποίησαν ανάλογα με τη χρήση τους και που ταξιδεύουν (στεριά , αέρα,θάλασσα,ράγες)

Κάναμε πίνακα αναφοράς με τα μέσα μεταφοράς

Τόμπολα

 

 

Κατασκευές: 

Στολίσαμε το ταμπλό με μέσα μεταφοράς που έκαναν τα παιδιά

 

 Αερόστατα

 Σφραγίδες

 

Κάναμε οχήματα με άχρηστα κουτιά

Πυραύλους

Δραματοποίησαν μεταφορικά μέσα με το σώμα τους   και έκαναν νοερά ταξίδια.

Κινήθηκαν στο χώρο ακολουθώντας οδηγίες και  κατανόησαν  χωροχρονικές σχέσεις όπως  δεξιά-αριστερά, μπροστά-πίσω

Έφτιαξαν εισιτήρια και έγραψαν τις απαραίτητες πληροφορίες.

Τα παιδιά έπαιξαν με επιτραπέζια παιχνίδια σχετικά με τα μεταφορικά μέσα

 Γράψαμε τους οδηγούς διαφόρων μέσων μεταφοράς

Είπαμε αινίγματα:

Τη ζώνη του φοράει

Το κλειδί γυρνάει

Τον καθρέφτη κοιτάει

Στη δουλειά του να πάει.

Ποιος είναι;  Ο οδηγός του αυτοκινήτου

Κάτω από την πόλη τρέχει

προχωρεί πολύ γοργά

τους ανθρώπους μεταφέρει

και στη στάση σταματά

Τι είναι;

Το μετρό

Ήλιος δεν είναι,

ακτίνες έχει,

πόδια δεν έχει ,

κι όμως τρέχει!

Τι είναι; Το ποδήλατο

Στις ράγες πάνω προχωρά

Του τουτ όλο σφυρίζει

Βαγόνια σέρνει στη σειρά

Και το ταξίδι αρχίζει. Τι είναι; Το τρένο.


Με το φάρο αναμμένο

Μέρα νύχτα τριγυρνά

Τους παραβατες κυνηγάει

Η τάξη θέλει να κυβερνάει.

Τι είναι;Το περιπολικό.

Όταν κάποιος αρρωσταίνει

ή τραυματίζεται βαριά

γρήγορα σ? αυτόν πηγαίνει

που βοήθεια ζητά.

Τι είναι; Το ασθενοφόρο

Κόκκινο όχημα μεγάλο

Τρέχει πολύ βιαστικά

Τη φωτιά θέλει να σβήσει

κι η σειρήνα του θα ηχήσει

Τι είναι;Το πυροσβεστικό όχημα.

Δόθηκαν φύλλα εργασίας για εμπαιδωση μαθηματικών και γλωσικών δραστηριοτήτων.

Τραγουδήσαμε :

Βάρκα στο γιαλό, Το ποδήλατο, άσπρα καράβια, ;άσπρα κόκκινα κίτρινα μπλέ καραβάκια?..Το διαστημόπλοιο,δες το τρένο προχωρεί

Διαβάσαμε το βιβλίο "Καλώς τον κύριο ΚΟΚ"

Παρατήρησαν διάφορα σήματα και είπαμε τι μήνυμα δίνει το καθένα στους οδηγούς των οχημάτων

 

Κατεβάσαμε σήματα του Κ.Ο.Κ. από το διαδίκτυο και τα ομαδοποίησαν :

Απαγόρευση, Προσοχή, Υποχρέωση, και Πληροφορία.

 Διαβάσαμε το παραμύθι :Ο Σταμάτης κι ο Γρηγόρης από το ανθολόγιο του Νηπ/γείου και κάναμε τα δικά μας φανάρια.  Παίξαμε παιχνίδια με αυτά.

 Kατασκεύασαν  μακέτα και αναπαρέστησαν διαδρομές με βάση τον Κ.Ο.Κ

 

 

 Είδαμε dvd με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή

Μιλήσαμε για το σχήμα των σημάτων (κύκλος, τρίγωνο τετράγωνο..)

 Διαβάσαμε το βιβλίο της Σ. Ζαραμπούκα: "Η οικογένεια Τρίγωνου"

Κάναμε πίνακα αναφοράς με τα σχήματα

Παρατήρησαν αντικείμενα στο χώρο και αναγνώρισαν το σχήμα τους.(ρολόι-κύκλος, παράθυρο-ορθογώνιο, κ.λ.π.)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι μαθητές συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς το θέμα σχετίζεται με προσωπικές εμπειρίες.

Σε συνεργασία με τους γονείς συγκεντρώθηκε αρκετό φωτογραφικό υλικό με το οποίο κάναμε πίνακες αναφοράς, παιχνίδια μνήμης και ντόμινο.

Με δικά τους παιχνίδια οργανώσαμε την γωνιά των Μ .Μ. όπου πραγματοποιήθηκαν πολλές δραστηριότητες.

Με παραμύθια και βιβλία εξοπλίσαμε και τη βιβλιοθήκη της τάξης.

Τα νήπια εξασκήθηκαν στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου και εμπλούτισαν το λεξιλόγιο τους μέσα από περιγραφές, διηγήσεις εμπειριών, γλωσσικών παιχνιδιών, ποιημάτων κ,α.

Έκαναν συγκρίσεις και παρατήρησαν ομοιότητες και διαφορές .

Με εικόνες και ταινίες μελέτησαν την ιστορική εξέλιξη των Μ.Μ.

Αναγνώρισαν την αναγκαιότητα τους στην καθημερινότητα των ανθρώπων αλλά και στην ανάπτυξη του πολιτισμού.

Άκουσαν μύθους, ιστορίες και αρκετά τραγούδια.

Δραματοποίησαν Μ.Μ. με το σώμα τους και έκαναν νοερά ταξίδια.

Έφτιαξαν εισιτήρια και έγραψαν τις απαραίτητες πληροφορίες.

Στις διαδρομές τους αναγνώρισαν την αναγκαιότητα του Κ.Ο.Κ. για την ασφάλεια των πεζών αλλά και των επιβατών και οδηγών.

Γνώρισαν βασικά σήματα που συναντούν στις καθημερινές τους διαδρομές και κανόνες ασφαλείας για τους ίδιους και την οικογένεια τους.

Εξασκήθηκαν στη διατύπωση υποθέσεων και στην εξεύρεση πολλαπλών λύσεων σε πιθανά προβλήματα.

Προσπάθησαν να εκτιμήσουν τα αποτελέσματα των πράξεων τους και να επιλέγουν την κατάλληλη κάθε φορά λύση.

Μέσα στα σήματα του Κ.Ο.Κ.ήρθαν σε επαφή με τα σχήματα .

Είχαν ευκαιρίες για μαθηματικούς συσχετισμούς αλλά και εικαστικές δημιουργίες.

 

 

April 2024
M T W T F S S
week 14 1 2 3 4 5 6 7
week 15 8 9 10 11 12 13 14
week 16 15 16 17 18 19 20 21
week 17 22 23 24 25 26 27 28
week 18 29 30