Επικοινωνία

Διεύθυνση: Αλιβέρι
  Εύβοια
  34500
  Ελλάδα
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
Τηλέφωνο: 22230 22851
Fax: 22230 22851

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Στόχοι:

  • Να γνωρίσουν τα αποκριάτικα έθιμα της χώρας μας
  • Να οργανώσουν και να συμμετάσχουν σε διάφορα παραδοσιακά δρώμενα
  • Να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να αντλήσουν πληροφορίες για το θέμα μας
  • Να εμψυχώσουν διάφορους ρόλους
  • Να έρθουν σε επαφή με τον γραπτό λόγο δημιουργώντας πίνακες αναφοράς λίστες, προσκλήσεις.
  • Να γνωρίσουν τα αποκριάτικα έθιμα μέσα από την τέχνη
  • Να ακούσουν, να τραγουδήσουν και να χορέψουν παραδοσιακά ελληνικά αποκριάτικα τραγούδια.

Δραστηριότητες

Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τις Απόκριες: O Πιτζαμούλης πετάει χαρταετό, Η ιστορία του Αρλεκίνου

Είδαμε dvd που κατεβάσαμε από το διαδίκτυο με έθιμα αποκριάτικα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας π.χ τον αλευροπόλεμο (Γαλαξίδι) Μπούλες και Γενίτσαροι (Νάουσα),την τζαμάλα, το γαιτανάκι, τους κουδουνοφόρους (Σοχό Θεσ/νίκης και Σκύρο) και το πέταγμα του χαρταετού.

Εκτυπώσαμε τις αντίστοιχες εικόνες και κάναμε πίνακα αναφοράς με τα αποκριάτικα έθιμα.

Παρατηρήσαμε  ομοιότητες και  διαφορές στα έθιμα και τις καταγράψαμε.

Ακούσαμε παραδοσιακά αποκριάτικα τραγούδια: Στης ακρίβειας τον καιρό, ο Χαραλάμπης,πως το τρίβουν το πιπέρι, το γαϊτανάκι και τα χορέψαμε .

Κάναμε καπέλα ινδιάνικα,

κινέζικα,

πειρατή

 Στο κλασικό τμήμα τα παιδιά έκαναν  χαρταετούς,

και στο Ολοήμερο τμήμα, έγραψαν στους χαρταετούς τους μια ευχή.

 

 Κάναμε κλόουν με χάρτινα πιάτα και κατεβάσαμε εικόνες από το διαδίκτυο και στολίσαμε το σχολείο μας

 

Μάσκες βατραχάκια

ποντικάκια,

πεταλούδες,

 Κάναμε πίνακα αναφοράς με τα συναισθήματα των κλόουν και τα καταγράψαμε (χαρά, λύπη, έκπληξη, απογοήτευση, θυμό)

Παρατηρήσαμε εικόνες με πίνακες ζωγραφικής : "Οι χαρταετοί" του Σπύρου Βασιλείου και "Χαρταετοί" του Αγ. Αστεριάδη. Παρατηρήσαμε επίσης τις ομοιότητες και τις διαφορές και τις καταγράψαμε.

 

 

Δόθηκαν στα παιδιά φύλλα εργασίας:

 

Τα παιδιά έφεραν κουδούνια σε διάφορα μεγέθη.

 Αποφασίσαμε την Παρασκευή πριν την Καθαρή Δευτέρα να ντυθούμε κουδουνοφόροι και να επισκεφτούμε το γειτονικό μας νηπ/γείο το 3ο Αλιβερίου .   Γράψαμε γράμμα και τους ενημερώσαμε ότι ετοιμάζουμε  μια έκπληξη με πολλή φασαρία την Παρασκευή.

 

Κρεμάσαμε τα κουδούνια και όλα τα παιδιά του σχολείου μας τους επισκεφτήκαμε.

 

 Εκεί διασκεδάσαμε όλοι μαζί ,χορέψαμε και τραγουδήσαμε αποκριάτικα τραγούδια .

 Τα παιδιά του 3ου Νηπιαγωγείου μας χάρισαν μια ζωγραφιά για τις Απόκριες.

 

 Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Σπ. Βασιλείου "Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας". Είπαμε για τα νηστίσιμα φαγητά που τρώμε την  ημέρα αυτή και τη Σαρακοστή και το έθιμο του χαρταετού

και φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας τραπέζι.

Μιλήσαμε για το έθιμο της  κυράς Σαρακοστής που είναι ένα ημερολόγιο για τις μέρες της Μεγάλης Σαρακοστής, με επτά πόδια ένα για κάθε εβδομάδα της Σαρακοστής, με σταυρωμένα χέρια γιατί προσεύχεται και χωρίς στόμα γιατί νηστεύει.

Δοκιμάσαμε νηστίσιμα εδέσματα όπως χαλβά, ελιές και λαγάνα που εφτιαξε η γιαγιά ενός παιδιού.

Τα παιδιά στόλισαν την δική τους κυρά Σαρακοστή.

 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Μέσα από τις δραστηριλοτητες που αναπτύχθηκαν, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με ήθη και έθιμα της περιοχής μας αλλά και όλης της χώρας.

Εκφράστηκαν μέσα από θεατρικά παιχνίδια, χορούς και τραγούδια.

Ανέπτυξαν εικαστικές δεξιότητες και ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας κατασκευάζοντας μάσκες ,χαρταετούς ,καπέλα και στολίζοντας το σχολείο μας.

Δοκίμασαν παραδοσιακές τοπικές συνταγές και νηστίσιμα εδέσματα.

Διασκέδασαν και έπαιξαν όπως απαιτεί ο εορτασμός της Αποκριάς.

Παρατήρησαν εικόνες με πίνακες ζωγραφικής σχετικές με την Αποκριά και τα έθιμα και κατέγραψαν ομοιότητες και διαφορές .

Αντάλλαξαν γραπτά μηνύματα  με τα παιδιά του γειτονικού νηπιαγωγείου επιφυλάσσοντάς τους ευχάριστη έκπληξη και διασκέδασαν όλα μαζί.

Άντλησαν πληροφορίες από το διαδίκτυο και διαπίστωσαν ότι είναι πηγή σημαντικών πληροφοριών , και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους σχετικά με το θέμα μας.

May 2024
M T W T F S S
week 18 1 2 3 4 5
week 19 6 7 8 9 10 11 12
week 20 13 14 15 16 17 18 19
week 21 20 21 22 23 24 25 26
week 22 27 28 29 30 31