Επικοινωνία

Διεύθυνση: Αλιβέρι
  Εύβοια
  34500
  Ελλάδα
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
Τηλέφωνο: 22230 22851
Fax: 22230 22851

Η ΣΠΟΡΑ

Έναυσμα : Τα παιδιά έφερναν στο σχολείο τις εμπειρίες τους σχετικά με το όργωμα και τη σπορά και έτσι αποφασίσαμε  να ασχοληθούμε με  το θέμα αυτό.

Στόχοι:       

  • Nα παρατηρήσουν τη διαδικασία της σποράς και την εξέλιξη των φυτών
  • Να γνωρίσουν την σημασία των σπόρων για την αειφορία της ζωής
  • Να γνωρίσουν τους σπόρους και τα προϊόντα που μας δίνουν και συνδέονται με την καθημερινή τους διατροφή
  • Να γνωρίσουν τη σπορά όπως παρουσιάζεται στη μυθολογία και την τέχνη και να εκφραστούν εικαστικά
  • Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους 
  • Να ενθαρρυνθούν να γράψουν όπως μπορούν και να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής ως μέσον επικοινωνίας
  • Να κάνουν συγκρίσεις και εκτιμήσεις για την εξέλιξη των φυτών
  • Να ακούσουν τραγούδια σχετικά με τη σπορά και να αποκτήσουν συνήθειες που εμπλουτίζουν τον συναισθηματικό τους κόσμο και προσφέρουν γαλήνη και ισορροπία στην καθημερινή τους ζωή

Η νηπιαγωγός καταταγράφει τις απόψεις των παιδιών σχετικά με το τι ξέρουν, τι θέλουν να μάθουν  και πως θα μάθουν περισσότερα
για τη σπορά κάνοντάς τους κατάλληλες ερωτήσεις. Τα παιδιά ζωγραφίζουν κάτι ανάλογο στην κάθε καταγραφή.


 

 

 

Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τη σπορά και το όργωμα: Το σποράκι ταξιδεύει, Φυτρώνει φυτρώνει ο σπόρος, Μεγαλώνει μεγαλώνει το φυτό, Η Τουλιπίτσα, Η Κόκκινη Κοτούλα.

Δραστηριότητες

 Συγκεντρώσαμε διάφορους σπόρους στο σχολείο μας και τους καταγράψαμε.

 

 

Κατεβάσαμε εικόνες από το διαδίκτυο με σπόρους και τις τροφές που μας δίνουν. Κατάλαβαν τη σημασία των σπόρων και της σποράς στη διατροφή μας.: Από το σιτάρι που το αλέθουμε και γίνεται το αλεύρι, κάνουμε το ψωμί, τα ζυμαρικά, τα κουλούρια κ.λ.π. Σπέρνουμε τα φασόλια για να  τρώμε τα φασολάκια και την φασολάδα, κ.λ.π.

Φυτέψαμε σπόρους βολβούς και φυτά σε γλαστράκια.

Παρατηρήσαμε την ανάπτυξή των φυτών και την σημειώναμε καθημερινά σε ενα ξυλαράκι.

Τα παιδιά έβαλαν τον σωστό αριθμό σπόρων δίπλα σε κάθε καρτέλα 

Είπαμε τι πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες για τη θεά της γεωργίας, την Δήμητρα , το μύθο της Περσεφόνης και κατεβάσαμε εικόνες  με πίνακες ζωγραφικής από το διαδίκτυο και ζωγραφίσαμε κι εμείς.

 

 

 

 

 

και τα ζωγραφίσαμε

Κάναμε φυτολόγιο με την ανάπτυξη των φυτών μας.

 

 Γράψαμε τα μέρη του φυτού

Κάναμε ομαδικές εργασίες με σπόρους.

Δραματοποίησαν το μύθο της Περσεφόνης και την ανάπτυξη των σπόρων.

Είπαμε παροιμίες και αινίγματα σχετικά με τη σπορά και τους σπόρους και κάναμε το σακί με παροιμίες και αινίγματα και τα ζωγραφίσαμε σε φύλλα εργασίας. 

 

Παροιμίες:   Μη φυτρώνεις εκεί που δε σε σπέρνουν

                   Όποιος σπέρνει ανέμους θερίζει θύελλες

                   Ότι σπείρεις θα θερίσεις.

Αινίγματα: Όταν τον θάβουν, ζωντανεύει (Ο σπόρος)

                 

                 Στο μαγεριό με συναντάς

                  με ξέρουνε οι κήποι,

                  πολλές φορές για μένα κλαις

                   χωρίς να έχεις λύπη.(Το κρεμμύδι)

 

Βάλαμε σπόρους στα σακουλάκια  και τα εκθέσαμε σε μια γωνιά του σχολείου μας .Τα παιδιά έγραψαν ταμπέλες .

 

Στολίσαμε και το δεντράκι μας με σπόρους 

 

Γράψαμε γράμμα στην κ. Νατάσα, την μητέρα ενός παιδιού του σχολείου μας που είναι γεωπόνος ,να έρθει στο σχολείο μας και να μας μιλήσει για τη σπορά. Εκείνη απάντησε στο γράμμα μας και με χαρά ανταποκρίθηκε.

 

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε  τα τραγούδια :

  •   Ο γεωργός πάει στον αγρό
  •   Ο Εφιάλτης της Περσεφόνης

Κάναμε ποπ-κορν 

Διαβάσαμε το βιβλίο η Κόκκινη Κοτούλα και αποφασίσαμε να ζυμώσουμε ψωμί. Πρώτα γράψαμε τη συνταγή.

 Την άλλη μέρα τα παιδιά ζύμωσαν το ψωμί. Παρατήρασαν τη μιξη των υλικών και αφού φούσκωσε το ζυμάρι το ψήσαμε στο φούρνο του σχολείου μας.

Τα παιδιά δοκίμασαν το ψωμί και κάποια παιδιά ανέλαβαν να δώσουν  και στους γονείς τους το μεσημέρι και το απόγευμα που ήρθαν να τα πάρουν.

 

 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Το θέμα κράτησε έντονο το ενδιαφέρον των παιδιών.

Τα παιδιά έγραψαν, διάβασαν βιβλία, έμαθαν αινίγματα και παροιμίες, αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τη σπορά και την ανάπτυξη των φυτών. Ήρθαν σε επαφή με έργα τέχνης ,με τη μουσική και τη μυθολογία. Εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και τις εμπειρίες τους μέσα από την επίσκεψη της γεωπόνου .

 

April 2024
M T W T F S S
week 14 1 2 3 4 5 6 7
week 15 8 9 10 11 12 13 14
week 16 15 16 17 18 19 20 21
week 17 22 23 24 25 26 27 28
week 18 29 30