Επικοινωνία

Διεύθυνση: Αλιβέρι
  Εύβοια
  34500
  Ελλάδα
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
Τηλέφωνο: 22230 22851
Fax: 22230 22851

4 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα των ζώων

Τμήμα Ολοήμερο

Σχολ. Έτος: 2015-2016

Νηπιαγωγοί : Γκοτζαμάνη Σοφία, Τάτσιου Στέλλα

Θεματική Ενότητα : "Παγκόσμια Ημέρα των ζώων"

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των ζώων αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα ζώα.

 

ΣΤΟΧΟΙ: 

?Να διευρύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τα ζώα ,και την χρησιμότητα των ζώων για τον άνθρωπο .

 ?  Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας των ζώων και να αναπτύξουν το αίσθημα της φιλοζωίας. 

 ?  Να ξεπεράσουν τυχόν φοβίες τους και να αποκτήσουν θετική στάση για τα ζώα

 ?  Να γνωρίσουν τα μέτρα προστασίας που πρέπει να παίρνουν ώστε να μην κινδυνεύει η υγεία τους από την επαφή τους με τα ζώα.

 ?  Να γνωρίσουν επαγγέλματα που σχετίζονται με τα ζώα.

 ?  Να αναλαμβάνουν δραστηριότητες και να αυξηθεί το αίσθημα της αυτοεκτίμησής τους.

 ?  Να παρατηρήσουν έργα τέχνης να τα περιγράψουν και να εντοπίσουν σ? αυτά θέματα και αντικείμενα.

 ?  Να ακούσουν μουσική και να αποκτήσουν συνήθειες που εμπλουτίζουν τον συναισθηματικό τους κόσμο και προσφέρουν γαλήνη και ισορροπία στην καθημερινή τους ζωή.

 ?  Να νοιώσουν την χαρά της δημιουργίας .

 ?  Να αναπτύξουν δεξιότητες αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών (ηλεκτρονικού υπολογιστή, ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, σαρωτή-εκτυπωτή,μηχανής προβολής)ως εργαλείων για τις διερευνήσεις, τις αναζητήσεις και τις παραγωγές τους .

 ?  Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο.

 ?  Να έρθουν σε επαφή τον κόσμο των ενηλίκων με απώτερο σκοπό να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Δραστηριότητες

 Τα παιδιά έφερναν από το σπίτι τους βιβλία με ζώα, τα ξεφύλλιζαν έβλεπαν τις εικόνες συζητούσαν μεταξύ τους .

Βρήκαμε και από την βιβλιοθήκη του σχολείου μας παραμύθια, ιστορίες με ζώα, εγκυκλοπαιδικά και εξοπλίσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης.

 

 

 

 

Κάναμε πίνακα για την παγκόσμια ημέρα των ζώων

 

 Παζλ με τίτλους βιβλίων για ζώα

Είπαμε παραμύθια για τα ζώα και τα δραματοποιήσαμε ,

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζώο

Κάναμε κολλάζ με τα ζώα του αγροκτήματος

Μας δίνουν

Μαθήτριά μας με ρώσικη καταγωγή μας "έμαθε ¨ονόματα ζώων στα ρώσικα.

 

Κάναμε πίνακα διπλής εισόδου : Ποιό ζώο δεν θα ήθελα να συναντήσω.

 Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια

Είδαμε ταινίες και ντοκυμαντέρ,

Κάναμε φύλλα εργασίας,

Γράψαμε σε πίνακες αναφοράς:

  • Τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν,(κόκκινο ελαφι, γαιδουράκι, η χελώνα καρέτα καρέτα, η φώκια μονάχους μονάχους, ο λύκος, η καφέ αρκούδα  το δελφίνι ...κ.λ.π.)

  • Τα ζώα κινδυνεύουν γα εξαφανιστούν από: τις πυρκαγιές, παράνομη υλοτομία,το παράνομο κυνήγι, τροχαία ατυχήματα, και γιατί θέλουν τη γούνα μας.

Κάναμε βιβλίο με τα ζώα της ελληνικής υπαίθρου, που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.

Κάναμε κατασκευές : φίδι, γάτα, σκύλο,αγελάδα και μάσκες ζώων.

Βιβλίο

 

Κολλάζ : Πώς συμπεριφέρομαι στο κατοικιδιό μου-Σωστό-λάθος.

Παρατηρήσαμε αντίγραφα πινάκων ζωγραφικής με ζώα που στολίζουν το σχολείο μας και τα προμηθευτήκαμε από την Εθνική Πινακοθήκη.

Είπαμε αινίγματα και παροιμίες για τα ζώα

 

Ο ΣΚΥΛΟΣ

Αγαπητό τετράποδο τις γάτες κυνηγάει,

με λύκους έχει πόλεμο και τα μαντριά φυλάει. 

Του σπιτιού μας είναι πιστός ,φύλακας αληθινός . Τι είναι;

 

Η ΑΛΕΠΟΥ

Ζώο είμαι του αγρού και στο κοτέτσι μπαίνω που και που !Τι είναι;

Η ΑΡΚΟΥΔΑ

Είναι μεγάλη και τρανή μέσα στα δάση κατοικεί:  Τι είναι;

Η ΓΑΤΑ

Τα ποντίκια κυνήγα , μες τη  νύχτα τριγυρνά και στα νύχια περπατά .Τι είναι;

ΤΟ ΓΟΥΡΟΥΝΙ

Έχει γυριστή ουρά και στη λάσπη κολυμπά ! Τι είναι;

Ο ΛΥΚΟΣ

Έχει ξάδερφο τον σκύλο κι όμως δεν τον έχει φίλο .Τι είναι;

ΤΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ

Ζώο υπομονετικό ,τρώει αγκάθια και σανό .Στη ράχη του έχει ένα σαμάρι 
που κουβαλάει όλα τα βάρη .Τι είναι

 

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

Φύλα φίδι το χειμώνα να σε φάει το καλοκαίρι. Όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες

Το ψάρι από το κεφάλι βρωμάει Και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο.

Σκύλο που γαβγίζει μη φοβάσαι.

Ο λύκος κι αν εγέρασε κι άσπρισε το μαλλί του,
ούτε τη γνώμη άλλαξε ούτε την κεφαλή του.

Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα.

Νηστικό αρκούδι , δεν χορεύει.

Πιάστηκε σαν τον ποντικό στη φάκα.

Μαθημένο είναι τ' αρνί, να του παίρνουν το μαλλί.

Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια.

Λείπει ο γάτος, χορεύουν τα ποντίκια.

Γάτα που κοιμάται ποντικούς δεν πιάνει.

Όπου λαλούν πολλοί κοκόροι, αργεί να ξημερώσει

Ακούσαμε ,τραγουδήσαμε και χορέψαμε τραγούδια για τα ζώα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣH

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναπτύχθηκαν δραστηριότητες που σχετίζονται με την επίτευξη στόχων όλων των μαθησιακών περιοχών του αναλυτικού προγράμματος.

Οι μαθητές μέσα από φωτογραφικό υλικό,ταινίες, παραμύθια ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο των ζώων.

Μετέφεραν στην τάξη δικές τους εμπειρίες για τις οποίες μίλησαν και παρουσίασαν στους φίλους τους τονώνοντας την αυτοπεποίθηση τους.

Εξασκήθηκαν σε γλωσσικά παιχνίδια και εμπλούτισανσημαντικά το λεξιλόγιο τους.

Συμμετείχαν σε καταγραφές ονομάτων σε πίνακες,δημιούργησαν δικά τους παραμύθια και οργάνωσαν μια θεματική βιβλιοθήκη με δικά τους βιβλία δίνοντας ώθηση σε διαδικασίες που θα τα βοηθήσουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων γραφής.

Παρατήρησαν ομοιότητες και διαφορές και έφτιαξαν ομάδες, ασχολήθηκαν με μετρήσεις και ποσότητες, έπαιξαν επιτραπέζια και τόμπολες.

Μάθανε αινίγματα,παροιμίες και τραγούδια σχετικά με τα ζώα και δημιούργησαν δικές τους κατασκευές με διάφορα υλικά.

Γνώρισαν το περιβάλλον που ζει κάθε ζώο και προβληματίστηκαν για την ανάγκη προστασίας των απειλούμενων με εξαφάνιση ειδών.

Οι γονείς, μας βοήθησαν σημαντικά στη συγκέντρωση απαιτούμενου υλικού ενώ δεν πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη ενός κτηνίατρου μέσα στην τάξη με στόχο να μιλήσει στους μαθητές για τη φροντίδα των κατοικίδιων τους.

 

 

 

 

 

 

January 2018
M T W T F S S
week 1 1 2 3 4 5 6 7
week 2 8 9 10 11 12 13 14
week 3 15 16 17 18 19 20 21
week 4 22 23 24 25 26 27 28
week 5 29 30 31