Επικοινωνία

Διεύθυνση: Αλιβέρι
  Εύβοια
  34500
  Ελλάδα
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
Τηλέφωνο: 22230 22851
Fax: 22230 22851

Μαθαίνω τα χρώματα

Μαθαίνω τα χρώματα

Τμήμα Ολοήμερο.

Νηπιαγωγοί: Γκοτζαμάνη Σοφία , Τάτσιου Στέλλα

ΣΤΟΧΟΙ

Να αναγνωρίζουν τα χρώματα και να εξοικειωθούν με τη χρήση τους στην καθημερινότητα.

Να πειραματιστούν με τις μίξεις χρωμάτων και να δημιουργήσουν πολλαπλές αποχρώσεις.

Να αντλήσουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για τα χρώματα και τις ανακαλύψεις επιστημόνων σχετικά με αυτά.

Να γνωρίσουν την παρουσία τους στη φύση.

Να έρθουν σε επαφή με έργα ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων και να τα αναπαράγουν .

Να δημιουργήσουν δικά τους πρωτότυπα έργα ζωγραφικής.

Να εμπλακούν σε μαθηματικές δραστηριότητες.

 

Δραστηριότητες

Διαβάσαμε βιβλία σχετικά με τα χρώματα:  

Το παραμύθι με τα χρώματα : Κυριτσόπουλου,  Εκδόσεις Κέδρος.

Τα μαγικά χρώματα : Ζαραμπούκα, Εκδόσεις Πατάκη

Κάθε μέρα παραμύθι, κάθε βράδυ καληνύχτα, :Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου,

Εκδόσεις : Πατάκη.

Κάναμε τις μέρες της εβδομάδας για το ταμπλώ μας , και τις δώσαμε χρώματα σύμφωνα με της μίξεις χρωμάτων που διαβάσαμε στο παραπάνω βιβλίο,
άθε μέρα παραμύθι, κάθε βράδυ καληνύχτα)

Μιλήσαμε για το ουράνιο τόξο και τα χρώματα της Ίριδας .

Διαβάσαμε το μύθο για την Ίριδα και τις αποστολές της ως αγγελιοφόρος του Δία.

Περπατούσε πάνω στο ουράνιο τόξο που έστηνε μόνη της για να μεταδίδει τα μηνύματα του Δία είτε στους θεούς ,είτε στους ανθρώπους.

Ζωγραφίσαμε το ουράνιο τόξο με τα χρώματα της Ίριδας

 

Έκαναν μίξεις χρωμάτων και δημιούργησαν νέα χρώματα.

Το ροζ μπαλόνια

 γκρι σύννεφα

 καφέ κάστανα,

πράσινα δέντρα,

μωβ σταφύλια.)

Έκαναν κολλάζ με χαρτί γλασέ : Ο χορός των χρωμάτων.

Και δικές τους καλλιτεχνικές δημιουργίες.

Παρατήρησαν πίνακες του Καντίνσκι και αναπαρήγαγαν έναν από αυτούς.

 

Παίξαμε παιχνίδια π.χ. μουσικές κορδέλες. Τα παιδιά κινούνταν στο χώρο ελεύθερα κρατώντας τις κορδέλες τους και όταν η μουσική σταματούσε:

κάνανε ομάδες ανάλογα με το χρώμα της κορδέλας τους.

η κορδέλα τους γινόταν ζώνη, κασκόλ, δρόμος να περπατήσουν, ρυάκι να περάσουν κ.λ.π.

 

Χρωμάτισαν χάρτινες σακούλες  και συγκέντρωναν αντικείμενα από την τάξη με το ίδιο χρώμα και το έβαζαν στην αντίστοιχη σακούλα.

 

 

 

Μπήκαμε στο διαδίκτυο και αναζητήσαμε πληροφορίες για  τον Νεύτωνα που ασχολήθηκε με το φως και τα χρώματα.

 

 

 

Κάναμε κι εμείς το δίσκο του Νεύτωνα.

 

Κολλήσαμε έναν στο μίξερ του καφέ . Τα παιδιά  παρατήρησαν ότι όταν γυρνούσε γρήγορα ο δίσκος έβλεπαν μόνο το άσπρο χρώμα. Προβληματίστηκαν γι αυτό, εξέφρασαν απορίες, έκαναν διαπιστώσεις.

 

 

 

Επίσης παρατήρησαν το φως που περνούσε από ένα ποτήρι με νερό ότι στο άσπρο χαρτί φαίνονταν τα χρώματα του ουράνιου τόξου.


Κάναμε πίνακα διπλής εισόδου με το χρώμα που προτιμούν.

 

 

 

Κάναμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι στον υπολογιστή.

 

 

 

Δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας,

 

 

Κάναμε μπογιά με φυσικά υλικά. (κρεμμύδια , σταφύλια) και βάψαμε τούλια για τις καλλιτεχνικές μας δημιουργίες

 

 

 

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

  • Τα παιδιά γνώρισαν τα χρώματα και τις αποχρώσεις τους και έμαθαν να τα χρησιμοποιούν.
  • Εργάστηκαν ομαδικά και αναζήτησαν τα χρώματα στη φύση και στον περιβάλλοντα χώρο.
  • Εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από διάφορα υλικά και παρασκεύασαν τα δικά τους χρώματα.
  • Πειραματίστηκαν με τις ιδιότητες των χρωμάτων και έβγαλαν συμπεράσματα ανάλογα με αυτά του Νεύτωνα.
  • Χρησιμοποίησαν τον υπολογιστή για άντληση πληροφοριών και κατασκεύασαν επιτραπέζιο παιχνίδι και ένιωσαν μεγάλη χαρά για το δημιούργημά τους.
March 2023
M T W T F S S
week 9 1 2 3 4 5
week 10 6 7 8 9 10 11 12
week 11 13 14 15 16 17 18 19
week 12 20 21 22 23 24 25 26
week 13 27 28 29 30 31