Επικοινωνία
Αλιβέρι | |
Εύβοια | |
34500 | |
Ελλάδα | |
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. | |
22230 22851 | |
22230 22851 |
Φθινόπωρο
- Λεπτομέρειες:
- Δημιουργήθηκε: Sunday, 11 November 2012 23:25
Με αφορμή τα φύλλα που μαζεύτηκαν στην αυλή του σχολείου μας ξεκινήσαμε συζήτηση για το φθινόπωρο και τα παιδιά πρότειναν να κάνουμε την φθινοπωρινή γωνιά.
Μαζέψαμε φύλλα , συγκεντρώσαμε φθινοπωρινά φρούτα ( μήλα, ρόδια, κυδώνια κ.λ.π.) και καρπούς ( κάστανα, καρύδια, αμύγδαλα κ.λ.π.) .
Με την ζυγαριά του σχολείου μας προσέγγισαν μαθηματικές έννοιες π.χ. βάρος. Προσπάθησαν να ισορροπήσουν τη ζυγαριά με διαφορετικά σταθμά: π.χ. κάστανα με καρύδια. αμύγδαλα με τα σταθμά της ζυγαριάς κ.λ.π. Πόσα καρύδια ισορροπούν με 5 κάστανα: Τί θα γινόταν αν βάζαμε λιγότερα καρύδια;
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τους καρπούς του φθινοπώρου (κάστανα, καρύδια αμύγδαλα) και το ζάρι με τις βούλες, και έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι με τέσσερις το πολύ παίκτες, ως εξής:
Κάθε παίκτης με τη σειρά του ρίχνει το ζάρι και παίρνει τόσους καρπούς, όσες βούλες δείχνει το ζάρι.Στο τέλος απαριθμούν τους καρπούς που κέρδισε ο καθένας και βάζουν τον αριθμό που ταιριάζει.Όταν συναντούν δυσκολίες, ζητούν τη βοήθεια όλων των παιδιών της τάξης.
Φύλλο εργασίας
Τα παιδιά έφεραν φύλλα από φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα.Παρατήρησαν το χρώμα τους, το μέγεθος και το σχήμα τους. Κατηγοριοποίησαν τα φύλλα ανάλογα με το σχήμα τους και έκαναν τον ακόλουθο πίνακα:
Εκτυπώσαμε εικόνες με φθινοπωρινά φρούτα από το διαδίκτυο και τα κόλλησαν στη σειρά σε ένα χαρτόνι.
Τα παιδιά έβαλαν από έναν σταυρό κάτω από το φρούτο που προτιμούν.
Μέτρησαν τους σταυρούς που συγκέντρωσε το κάθε φρούτο και έγραψαν τον αντίστοιχο αριθμό.
Ποιό φρούτο συγκέντρωσε τους περισσότερους σταυρούς;
Πίνακας αναφοράς με φθινοπωρινά φρούτα.Τα παιδιά τοποθετούν τις κινούμενες καρτέλες στην αντίστοιχη θέση.
Είπαμε παροιμίες και αινίγματα για τα φρούτα του φθινοπώρου, και τα παιδιά συνεργάστηκαν και έγραψαν μια παροιμία και ένα αίνιγμα και ζωγράφισαν κάτι ανάλογο.
Διαβάσαμε ιστορίες, παραμύθια και ποιήματα σχετικά με το φθινόπωρο.Τα παιδιά αποφάσισαν να γράψουν το δικό τους ποίημα για το φθινόπωρο και να ζωγραφίσουν μια σχετική εικόνα.